Svako trgovačko društvo je i osnovano na principima i
temeljima tržišnog poslovanja i cilj je ostvariti dobit za vlasnika, ali sa
ovakvim društvima stvar je ipak malo drugačija.
Prvo, to su gradske tvrtke koje imaju monopol u svom
poslovanju i nemaju stvarnog tržišnog konkurenta. Drugo, njihova uloga je da
budu servis građanstvu i pravnim subjektima u redovitom poslovanju, da pružaju
stvarne potrebe i pri tome ne ostvaruju nepotrebne dobiti koje su stvorene na
dva načina:
- Loše poslovne procjene i krive odluke glede investicija
- Previsoke cijene njihovih usluga
Dakle, ukoliko gradske tvrtke mogu smanjivati cijene usluga,
to znači da su građani cijelo vrijeme plaćali previsoke cijene usluga.
U oba slučaja novac građana i tvrtki se nepotrebno
oporezuje, pretače u državni proračun, ili pak stoji neiskorišten na računima
tih istih gradskih poduzeća.
HSP smatra da su ovakve samohvale direktora gradskih tvrtki
potpuno promašene i u clju su samopromocije, kako dotičnih direktora tako i
vladajuće strukture pred same lokalne izbore. Nisu oni uspješni već je to
pokazatelj neracionalnog upravljanja tuđim novcem.
Bilo koje poduzeće treba poslovati pozitivno, ali bez
ostvarenih enormnih dobiti koja su i za mnogo veće tvrtke danas nemoguća
misija.
Nema komentara:
Objavi komentar